lapas karte
Engish Русский
Žurnāls
Latvijas Kvalitātes asociācija
 


 
Forum

Pēc kā var novērtēt KVS vadītāja darbu?

Autors: Zelma
Datums: 2006-08-14 11:16:21

Varbūt kāds varētu padalīties savā pieredzē, pēc kādiem kritērijiem tiek vērtēts kvalitātes vadības sistēmas speciālista darbs? Kā var zināt vai darbinieks labi strādā, kā tiek mērīta šī darbinieka efektivitāte un kā atšķirt sliktu speciālistu no laba? Paldies!

Re:Pēc kā var novērtēt KVS vadītāja darbu?

Autors: Domubiedrs
Datums: 2006-08-14 13:20:13

Nu lielas pieredzes man šinī ziņā nav, bet zinu uzņēmumu, kur tas tiek vērtēts pēc audita rezultātiem, bet uzskatu, ka tas ir muļķīgi, jo kvalitātes nodrosināsana un par kvalitāti nav atbildīgs tikai Kvalitātes vadītājs, kā daudziem šķiet, bet visi uzņēmuma darbinieki kopumā, kur katrs atbildīgs par kādu noteiktu funkciju kvalitatīvas izpildes nodrošināšanu un kvalitātes vadītājam nav jāizpilda šo darbinieku pienakumi un atbildība, bet ja vini to nav izdariijuši audita rezultāts bus bēdīgs - un ko tad vainiigs kvalitātes vadītājs???

Re:Pēc kā var novērtēt KVS vadītāja darbu?

Autors: Aina P.
Datums: 2006-08-16 14:01:58

Vērtēt varētu pēc kopējiem uzņēmuma rezultātiem - vai ir uzlabojusies darba efektivitātes, uzņēmuma tēls tirgū, darbinieku lojalitāte, pašizmaksas samazinājums, brāķa samazinājums utt., ar nosacījumu, ka kvalitātes vadītājs ir veicis situācijas izpēti un ir ieviesti kādi jauninājumi uut. Ja kvalitātes vadītājs raksta tikai dokumentus un formāli uztur sistēmu, tad varētu vērtēt pēc auditu rezultātiem.

Re:Pēc kā var novērtēt KVS vadītāja darbu?

Autors: KV
Datums: 2006-08-17 16:11:59

Piekriitu Aina P., pec ta varētu vērtēt, bet arī ne visos gadījumos, jo kvalitātes vadītāja sniegums nav atkariigs tikai no vina viena pasa paveiktā, bet no visu darbinieku darba snieguma, ka vins ir uzrakstiijis vienu vai otru dokumentu (jāpiezīmē, ka KVS vaditaja pienākumos nav tikai rakstīt visu uzņēmuma KVS dokumnetāciju, bet tikai to par kuru vinš ir tieši atbildīgs; katrs uzņēmuma darbinieks ir atbildīgs par kadas noteiktas dokumentācijas uzturēšanu (KVS vadītājs konsultē), tāpēc nevar būt runa par to sistēma tiek uzturēta formāli no kvalitātes vadītāja puses, bet gan no uzņēmuma vadības puses, darbinieku puses utt., ta ka so atbildibu nenes tikai KVS vadītājs, vismaz ideālā gadījumā tā tam vajadzētu būt). Arī darbinieku lojalitāte ne vienmēr ir atkarīga no Kvalitātes vadītāja darba snieguma....darbinieku lojalitāti veido arī darba samaksa, ko diemzel kvalitātes vadītājs nevar ietekmēt - to nosaka uzņēmuma īpasnieki un tmldz.

Re:Pēc kā var novērtēt KVS vadītāja darbu?

Autors: Zelma
Datums: 2006-08-21 14:23:59

Atkal atduramies pret to, ka no viena paša KV atkarīgs ir visai maz, jo KV neienes tiešā veidā naudu uzņēmumam. Varbūt var novērtēt arī pēc dzīvē ieviesto priekšlikumu, uzlabojumu daudzuma? Juristiem arī liekas ir līdzīgs darbs. Būtībā jau bez šiem abiem var tīri labi arī iztikt :) es gribēju vēl pavaicāt vai kvalitātes vadītājiem reizēm nešķiet, ka viņi ir kā ārsti uzņēmumā, kurā strādā? vai problēmu risināšana tiešām ir KV ikdienas darbs? Strādāju salīdzinoši nesen šajā sfērā un mani tas pārsteidz.

Re:Pēc kā var novērtēt KVS vadītāja darbu?

Autors: MZ
Datums: 2006-08-28 16:58:41

Pievienošos apgalvojumam par auditiem, bet tādā ziņā, ka vai ārējā auditā pēkšņi neatklāj ko būtiski jaunu un pašu jau iepriekš nevērtētu. Ideāli, ja ārējais audits atklāj varbūt tikai kādas maznozīmīgas novirzes, tad kvalitātes vadītājs ir labs. Jo tā vienkārši skaitīt audita neatbilstības vai to nozīmīgumu var nebūt objektīvi, jo dažkārt tiešām citi ir sistēmas grāvēji un ignorētāji. Šī problēma ir jārisina, bet viena pati nekādā gadījumā nevar liecināt par viņa kompetenci.

Re:Pēc kā var novērtēt KVS vadītāja darbu?

Autors: vr
Datums: 2006-10-23 11:37:12

Mūsu uzņēmumā vadība nosaka kvalitātes vadītājam konkrētus uzdevumus pusgadam - kas jāuzlabo, kas jāsakārto. Pēc to izpildes arī vērtē. Plus ikdienas darbs - dokumentācijas uzturēšana, iekšējie auditi, kvalitātes rādītaju izpildes kontrole (ja rādītāji pasliktijās, tad attiecīga reaģēšana

Re:Pēc kā var novērtēt KVS vadītāja darbu?

Autors: Normunds Griķītis
Datums: 2007-01-19 09:28:24

Uzskatu, ka KVS vadītāju var vērtēt tikai un vienīgi pēc uzņēmuma noteiktā KVS vadītāja mērķa, pēc sistēmas uzturēšanas un neatbilstību reģistrēšanas, pēc sistēmas atbilstības un aprakstu pilnības atbilstoši ISO un LVS standartu prasībēm, ko var pārbaudīt veicot neatkarīgu auditu, bet te jāatceras - sistēmas apraksts un darbinieku negribēšana ievērot prasības ir jānošķir. Auditu skaits vai atklātās neatbilstības vai ierosinājumi neko neparāda, jo ja darbinieki neievēro standartu prasības, tad KVS var rīkot mūžīgos auditus, atklāt daudz neatbilstību un visu laiku ierosināt vienu un to pašu un radīsies iespaids, ka KVS vadītājs strādā pa 2 un neguļ vispār, bet kāds no tā labums? Jo savādāk nav iespējams, jo faktiski dabā ir ļoti reti gadījumi, ka KVS vadītājam būtu iespēja ietekmēt algas, ražošanu, materiālu plūsmas, iepirkumus vai sadarbību; parasti KVS vadītājs identificē problēmu, bet par tālāku rīcību lemj uzņēmuma vadītājs un viss atkarīgs no viņa motivācijas un vēlmēm. Piemēram, KVS rādītāji gada laikā palikuši sliktāki, uzņēmuma vadītājs uzskata ka viss OK, līdz ar to nekas netiks mainīts, lai arī kā KVS vadītājs spirinātos :)



Adrese: Kr. Valdemāra iela 157, Rīga, LV-1013
© 2008-2016 LKA. Visas tiesības aizsargātas.

Mājas lapa no SIA "Dators x Dizains". Brīvs lapu hostings