lapas karte
Engish Русский
Žurnāls
Latvijas Kvalitātes asociācija
 


 
Forum

Procedūru izstrādāsana un ieviešana dzīvē. Praktis

Autors: kvalitātes vadītāja
Datums: 2006-03-01 12:20:48

Teoriju par šo zinu. Ir arī sava pieredze. Vēlētos zināt, kā to dara citi, varbūt kādam ir labāka pieeja. Kā ieviest dzīvē procedūru? Top rīkojums par katru procedūru, instrukciju, veidlapu? Kā īzlemt - vajag konkrēto procedūru vai nē? Veidot procedūru vai instrukciju? Kā pareizāk, ja eksistē procedūras (darbības kopskatam, kā procesa apraksts) un instrukcijas (konkrēta darba veikšanai, ja darītājs ir viena persona, viens amats) - NEKAD nedublēt informāciju abos minētajos dokumentos vai tomēr šo to no instrukcijas iekļaut procedūrā (lai kopskats nav TIK ļoti virspusējs?

Re:Procedūru izstrādāsana un ieviešana dzīvē. Praktis

Autors: Ilze
Datums: 2006-03-06 15:23:02

Svarīgākais ir nevis uzrakstīt šo procedūru , bet gan vajadzīgos principus ievies reālā darbībā. Rakstī rīkojum par procedūru vai citu dokumentu ieviešanu, manuprāt ir lieki un nezinu, kurš tā dara. Dokuments taču tiek saskaņots un apstiprināts un tas jau nozīmē, ka tas ir jāievēro. Bet darbiniekus var informēt un iepazīstināt ar dokumentu gan elektroniski, gan citā veidā. Pēc manas pieredzes, jo mazāk un īsāki dokumenti, jo tos var efektīvāk ieviest dzīvē un darbineiki arī lasīs tos. Dublēt informāciju un nodarboties ar daiļrakstīšanu, laikam būtu lieki.

Re:Procedūru izstrādāsana un ieviešana dzīvē. Praktis

Autors: kvalitātes vadītāja
Datums: 2006-03-07 09:33:28

jautājums par dublēšanu bija ar domu, ka, ja procedūra šķiet saprotamāka, ja ir neliela informācijas dublēšana, vai ir jēga meklēt iespēju tomēr nedublēties? Par instrukcijām un procedūrām; kur viena sākas un otra beidzas, kritēriji? Instrukcija=procedūras viens solis vai instrukcija=izvilkums no procedūras vienam darītājam; vai citi varianti

Re:Procedūru izstrādāsana un ieviešana dzīvē. Praktis

Autors: ES
Datums: 2006-03-07 09:35:14

raksta, raksta rīkojumus; ir redzēts; lielos uzņēmumos ar formālām un birokrātiskām vadības metodēm

Re:Procedūru izstrādāsana un ieviešana dzīvē. Praktis

Autors: Jana
Datums: 2006-03-10 16:02:21

Informāciju dublēt gan nevajag, jo darbinieki var nesaprast, kas ir prioritāte. Vispār pievienojos Ilzes komentāram - jo īsāk un vienkārsāk uzrakstīts dokuments, jo labāk. Par instrukcijām - mana pieredze - tās tiek izdotas kā atbalstdokumets tikai specifisku procedūras soļu (posmu) izpildei.

Re:Procedūru izstrādāsana un ieviešana dzīvē. Praktis

Autors: Normunds Griķītis
Datums: 2007-01-19 09:35:05

Nav svarīgi, kas tiek rakstīts vai procedūra vai instrukcija, var piemēram, apvienot to visu vienā dokumentā un nosaukt to par Procedūru JEB Instrukciju - nosaukumam nav nekādas nozīmes, svarīgi lai to visu saprastu darbinieki un būtu pilnīga informācija vienā vietā :)



Adrese: Kr. Valdemāra iela 157, Rīga, LV-1013
© 2008-2016 LKA. Visas tiesības aizsargātas.

Mājas lapa no SIA "Dators x Dizains". Brīvs lapu hostings