lapas karte
Engish Русский
Žurnāls
Latvijas Kvalitātes asociācija
 


 
Forum

Procedūras

Autors: Luīze
Datums: 2006-11-07 08:59:58

Kas ir procedūru lietotājs jūsu uzņēmumā? Vai citādi - vai procedūras tiek izmantotas, lai tiešajiem darba darītājiem izskaidrotu, kas un kā ir jādara? Teorija ir zināma. Ir arī pieredze. Bet, tā kā šobrīd darbojos uzņēmumā, kādu līdz šim nav nācies sastapt, rodas pirmajā mirklī dīvaini jautājumi. Tādēļ, lūdzu, praktisko pieredzi. Jau iepriekš pateicos.

Re:Procedūras

Autors: KV
Datums: 2006-11-07 15:19:05

Musu uzņēmumā procedūras jeb tā sakot procesa aprakstus izmanto, protams, procesa īpašnieks un visi, kas iesaistīti šī procesa realizācijā, īstenošanā. Bet arī ir tā, ka šos procesu aprakstus reti izmanto, kad jauno vai jau esošo darbinieku iepazīstina ar darba pienākumiem....darba gaitu parasti izstāsta procesa īpašnieks pats vai tā tiek iepazīta jau strādājot (uzskatu, ka tas ir mīnuss). Bet principā procsu apraksti ir izveidoti tā un pastāvīgi tiek parskatīti, lai tie pilnībā atbilstu darba procesam kads reali norit jeb kādu veic darbinieki. JO nav jau jēgas uzturet procedūru kura uz papira izklausas skaisti un gudri, bet realitāte viss notiek pavisam savādāk, tad kvalitātes sistēma zaudē savu jēgu. Un par to vai darbinieki parzin to procesu norisi, kuros ir iesaistīti tiek novērtēts audita laikā. Jāatzīst ka liela uzņēmumā diez vai varēs noauditēt visus procesā iesaistitos darbiniekus, bet izlases kārtībā to ir iespējams izdarīt.

Re:Procedūras

Autors: Luīze
Datums: 2006-11-07 22:03:09

Nav runa, ka dokumentētais varētu neatbilst reālajai dzīvei, šādu pieeju es neatbalstu. Jautājums ir cits - lai konkrēts darbinieks varētu tikai no procedūras vien kaut ko darīt, aprakstam jābūt vienlaikus ĻOTI detalizētam un ļoti vienkāršam. Runa ir nevis par nodaļu vadītājiem utml., bet par darbiniekiem, kuri dara to, ko liek un NEDOMĀ.

Re:Procedūras

Autors: KV
Datums: 2006-11-08 09:24:18

NU ja procedūru izmantos tie darbinieki kuri tikai dara to ko liek un neko nedomā, tad jau noteikti šai procedūrai vajadzetu būt detalizētākai, lai nesanāk tā, ka beigās, ja kas noiet greizi, pasaka, ka procedūrā tā nebija rakstīts vai teikts.Protams, katras procedūras detalizācijas pakāpe ir atkarīga no katra uzņēmuma vēlmēm un vajadzībām, specifikas. Un vēl jau pastav iespēja veidot darba instrukcijas, kur varētu būt šī lidz sīkumam aprakstītā kāda noteikta darbība, kura ir tas kritiskais punkts šī procesa īstenošanā.



Adrese: Kr. Valdemāra iela 157, Rīga, LV-1013
© 2008-2016 LKA. Visas tiesības aizsargātas.

Mājas lapa no SIA "Dators x Dizains". Brīvs lapu hostings